5/5 - (1 vote)

Nie ma lepszego sposobu na zaprezentowanie klientom swoich produktów niż stworzenie atrakcyjnego katalogu reklamowego. Jest to doskonała okazja, aby przedstawić najważniejsze informacje na temat wyrobów bądź usług i podkreślić ich niekwestionowane walory. Dobrze zaprojektowany katalog pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Jak stworzyć projekt, który trafi w gusta klientów?

Czym jest katalog produktów i jakie pełni funkcje?

Katalog produktów to zbiór najważniejszych informacji na temat produktów oferowanych przez firmę. Może przyjmować formę drukowaną, elektroniczną lub interaktywną. Katalog produktów ma za zadanie przedstawić ofertę w firmy w sposób zwięzły i atrakcyjny. Z tego powodu często zawiera:

  • krótki opis produktów z wyszczególnieniem najważniejszych funkcji,
  • informacje o cenach,
  • wymiary produktów,
  • parametry techniczne,
  • zdjęcia,
  • dostępne wersje kolorystyczne, rozmiary lub wersje wyposażenia.

Firmy wykorzystują katalogi produktów do komunikowania się z klientami. Umiejętnie skonstruowany materiał promocyjny ułatwia porównanie między sobą różnych wariantów oferty. Podstawowe funkcje katalogów to:

  • promowanie produktów, usług, dni otwartych lub akcji promocyjnych.
  • informowanie klientów o działaniach prowadzonych przez firmę, np. o aktywności społecznej lub proekologicznej,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • pobudzenie świadomości klientów na temat oferty firmy oraz promowanych przez nią wartości,
  • zachęcenie do kontaktu firmą.

Projektowanie katalogów produktowych – podstawowe zasady

Projektowanie graficzne katalogów to spore wyzwanie. Końcowy produkt powinien być estetyczny, czytelny i atrakcyjny dla potencjalnego odbiorcy. Poza stworzeniem ciekawego designu trzeba również zadbać o:

  • odpowiedni rozkład produktów na stronach,
  • optymalizację zdjęć produktowych,
  • dopasowanie kolorów do wersji drukowanej i cyfrowej,
  • określenie marginesów i spadów.

Katalog produktów stanowi idealne połączenie rzetelnych informacji z odrobiną reklamy i nowoczesnym designem. Tego rodzaju materiały najczęściej składają się z:

  • okładki,
  • spisu treści,
  • krótkiego wprowadzenia na temat działalności firmy,
  • stron działowych z kategoriami produktów,
  • stron produktowych,
  • podsumowań w postaci tabel i wykresów,
  • danych kontaktowych, które umieszcza się w stopce na każdej stronie.

Przygotowanie atrakcyjnego layoutu całego projektu jest absolutnie kluczowe. Pamiętaj, że większość ludzi to wzrokowcy, co oznacza, że za pośrednictwem wzroku przyswajają najwięcej informacji. Jeśli katalog spodoba się klientowi, to istnieje spora szansa, że się z nim dokładnie zapozna i będzie bardziej skłonny do zakupu produktu lub skorzystania z usługi.

Jak zrobić katalog produktów?

Profesjonalny katalog produktów z atrakcyjną grafiką może stać się prawdziwą wizytówką Twojej firmy. Jednak, żeby tak się stało, warto zlecić jego wykonanie projektantowi graficznemu, który zadba o to, aby całość była spójna oraz dostosowana do preferencji określonej grupy odbiorców. Do tego celu specjalista wykorzystuje dedykowane programy graficzne, które umożliwiają optymalnie rozmieszczenie treści oraz pozwalają na dostosowanie layoutu do aktualnie panujących w danej branży trendów.

Jeśli szukasz profesjonalnego wsparcia, koniecznie sprawdź ofertę studia goodot. Prowadzi je Justyna Kramarz, doświadczona projektantka graficzna, która specjalizuje się w projektowaniu katalogów i broszur interaktywnych. Dzięki profesjonalnemu wsparciu Twój projekt wyróżni się na tle konkurencji i na pewno zostanie doceniony przez Twoich klientów.

Katalog produktów – dlaczego warto go mieć?

Wiele firm oferuje swoim klientom innowacyjne produkty lub zaawansowane usługi. W takim wypadku możesz wykorzystać katalog do przedstawienia swojej oferty w sposób czytelny, zwięzły i przejrzysty. W katalogu zmieści się więcej informacji niż na billboardzie lub w reklamie telewizyjnej, a klient będzie mógł na spokojnie przeanalizować wszystkie funkcje proponowanego rozwiązania.

Katalog możesz przesyłać klientom pocztą, udostępniać go na stronie internetowej, dołączać do newslettera lub oferować podczas osobistej wizyty klienta w siedzibie firmy. Dobry projekt zapadnie odbiorcy w pamięć i zwiększy Twoje szanse na sukces finansowy.