Skąd Brać Obrazki Przy Prototypowaniu Aplikacji?

0
108
Rate this post

Prototypowanie aplikacji to krytyczny etap w procesie projektowania, który pozwala zobaczyć wizualny układ i interakcje użytkownika zanim zacznie się faza kodowania. Ważnym elementem prototypu są obrazki, które pomagają w zobrazowaniu końcowego produktu. Oto kilka źródeł, z których można czerpać obrazy do swojego prototypu.

Darmowe Zasoby

Unsplash

Jest to jedno z najpopularniejszych miejsc w sieci, gdzie można znaleźć wysokiej jakości obrazy na różne tematy. Wszystkie obrazy są dostępne na licencji Creative Commons Zero (CC0), co oznacza, że można je używać za darmo, nawet w celach komercyjnych.

Pexels

Podobnie jak Unsplash, Pexels oferuje szeroki wybór wysokiej jakości zdjęć. Strona ta również oferuje darmowe filmy wideo, co może być przydatne, jeśli twój prototyp zawiera elementy multimedialne.

Pixabay

Na Pixabay znajdziesz nie tylko fotografie, ale również ilustracje, wektory, a nawet filmy. Jest to wszechstronne źródło obrazów, które można wykorzystać w różnych etapach projektowania.

Płatne Zasoby

Shutterstock

To jedna z najbardziej znanych platform z płatnymi obrazami. Oferta Shutterstock obejmuje miliony zdjęć, ilustracji, wektorów i innych materiałów graficznych.

Adobe Stock

Jeśli korzystasz z narzędzi Adobe do projektowania, może Ci się przydać zintegrowana biblioteka obrazów od Adobe. Jest ona płatna, ale oferuje materiały wysokiej jakości oraz łatwą integrację z innymi produktami Adobe.

Zasoby dla Specyficznych Branż

MedicalStockImages

Jeśli tworzysz prototyp aplikacji medycznej, ten serwis może Cię zainteresować. Oferuje on specjalistyczne obrazy związane z medycyną.

Getty Images

Znany również z wysokiej jakości obrazów, ale oferuje także specjalistyczne kategorie, takie jak obrazy historyczne, sportowe czy związane z aktualnościami.

Samodzielne Tworzenie Obrazów

Narzędzia Graficzne

Jeśli masz umiejętności graficzne, możesz samodzielnie stworzyć obrazy przy użyciu narzędzi takich jak Adobe Photoshop, Illustrator czy darmowych alternatyw jak GIMP czy Inkscape.

Aplikacje do Rysowania na Tabletach

Programy jak Procreate czy Adobe Fresco oferują możliwość rysowania i malowania na tabletach, co może być bardzo przydatne, jeśli potrzebujesz bardziej niestandardowych obrazów.

API i SDK

Niektóre serwisy oferują API, które umożliwiają dynamiczne wstawianie obrazów do prototypów. Jest to przydatne, jeśli chcesz przetestować różne rodzaje obrazów w kontekście użytkowania aplikacji.

Placekitten/PlaceDog

Jeżeli potrzebujesz szybko wstawić obraz do prototypu, ale nie zależy Ci na tym, co na nim jest, możesz użyć takich serwisów jak Placekitten czy PlaceDog. Dostarczają one losowe obrazy kotów lub psów w określonych rozmiarach.

Każde z tych źródeł ma swoje plusy i minusy, a najlepszy wybór zależy od konkretnych potrzeb twojego projektu. Niektóre są lepsze do prototypów o niskiej wierności, inne z kolei idealnie nadają się do tworzenia wysokiej jakości mockupów. Opcji jest wiele i z pewnością każdy projektant znajdzie coś dla siebie.

Obrazy Generowane Programowo

This Person Does Not Exist

Jest to serwis wykorzystujący sztuczną inteligencję do generowania zdjęć twarzy ludzi, którzy nie istnieją. Może być to szczególnie przydatne, jeśli potrzebujesz awatarów dla użytkowników w prototypie aplikacji społecznościowej.

Generated Photos

To kolejna strona, na której możesz znaleźć obrazy generowane przez AI. Oprócz twarzy oferuje ona również różne rodzaje obrazów, takich jak zwierzęta, przedmioty i krajobrazy.

Banki Ikonek

FontAwesome

Jeśli potrzebujesz ikon do swojego prototypu, FontAwesome jest jednym z najpopularniejszych miejsc do ich znalezienia. Oferuje ona szeroką gamę ikon wektorowych, które są skalowalne i łatwe do zintegrowania z różnymi platformami.

Material Icons

Jeżeli tworzysz prototyp na platformę Android lub używasz Material Design, zasoby ikon od Google mogą być dla ciebie bardzo przydatne.

Iconfinder

To kolejne źródło ikon, gdzie możesz znaleźć różne style i zestawienia, zarówno darmowe, jak i płatne.

Wykorzystanie Zasobów 3D

Sketchfab

Jeśli twój projekt wymaga zasobów 3D, Sketchfab oferuje szeroki wybór modeli, które można zaimportować do różnych programów projektowych.

TurboSquid

To kolejna platforma, gdzie można znaleźć modele 3D. Oferuje ona zarówno darmowe, jak i płatne zasoby, a także różne formaty plików.

Ważne Aspekty Prawne

Zanim użyjesz jakiegokolwiek obrazu, upewnij się, że znasz jego licencję i ograniczenia. Niektóre obrazy mogą wymagać przypisania autora, inne nie mogą być używane w komercyjnych projektach bez zakupu odpowiedniej licencji.

Uwaga na Jakość i Spójność

Niezależnie od źródła, pamiętaj, aby obrazy były odpowiedniej jakości i pasowały do ogólnego wyglądu i stylu twojego prototypu. Spójność wizualna jest kluczowa dla profesjonalizmu i użyteczności projektu.

Z różnych opcji dostępnych na rynku, każdy projektant powinien być w stanie znaleźć odpowiednie zasoby do swojego prototypu. Czy to poprzez darmowe strony z obrazami, płatne subskrypcje, specjalistyczne serwisy czy własne umiejętności graficzne, możliwości są niemalże nieograniczone.

Integracja z Narzędziami do Prototypowania

Jeśli już znasz swoje ulubione narzędzia do prototypowania, takie jak Sketch, Adobe XD czy Figma, zwróć uwagę na to, jak łatwo możesz zintegrować z nimi wybrane obrazy. Niektóre platformy oferują wbudowane biblioteki zasobów, a inne pozwalają na łatwe importowanie plików.

Pluginy i Rozszerzenia

Niektóre narzędzia do prototypowania oferują specjalne pluginy lub rozszerzenia, które pozwalają na szybki import obrazów z zewnętrznych źródeł. To może znacznie przyspieszyć proces projektowania i pomóc w utrzymaniu spójności estetycznej.

Konsultacje z Zespołem i Klientem

Zawsze warto konsultować wybór obrazów z resztą zespołu lub bezpośrednio z klientem. Może to pomóc w uniknięciu późniejszych nieporozumień i zapewnić, że obrazy rzeczywiście odpowiadają oczekiwaniom i potrzebom projektu.

Wykorzystanie Narzędzi do Współpracy

Dzięki narzędziom do współpracy online, takim jak Slack czy Microsoft Teams, możesz łatwo dzielić się obrazami i uzyskiwać szybką informację zwrotną. To pozwoli Ci na bieżąco dostosowywać prototyp i być bardziej elastycznym w procesie projektowania.

Automatyzacja Procesu

W miarę jak technologie się rozwijają, pojawiają się również narzędzia pozwalające na automatyzację procesu doboru i wstawiania obrazów do prototypów.

Skrypty i Boty

Jeśli masz umiejętności programistyczne, możesz nawet stworzyć własne skrypty lub boty, które automatycznie pobierają i wstawiają obrazy z wybranych źródeł, na podstawie określonych kryteriów. To może być szczególnie przydatne w dużych projektach, gdzie manualne zarządzanie zasobami byłoby czasochłonne.

Ostateczny Wybór – Kwestia Kontekstu

Ostateczny wybór źródła obrazów do prototypu zależy od wielu czynników, takich jak kontekst projektu, wymagania klienta, dostępne narzędzia i umiejętności zespołu. Dzięki różnorodności dostępnych opcji, można skomponować zestaw zasobów, który najbardziej odpowiada indywidualnym potrzebom i wyzwaniom danego projektu.

Warto też pamiętać, że prototypowanie to proces iteracyjny. Możesz zacząć od użycia prostych obrazów, a później je zastąpić bardziej szczegółowymi lub dopasowanymi materiałami, w miarę jak projekt się rozwija. Dzięki temu zyskujesz elastyczność i możesz lepiej dostosować się do zmieniających się warunków i wymagań.

Z różnych opcji dostępnych na rynku, każdy projektant powinien być w stanie znaleźć odpowiednie zasoby do swojego prototypu. Opcji jest wiele i z pewnością każdy projektant znajdzie coś dla siebie. Warto więc zainwestować czas w znalezienie tych najbardziej odpowiednich i skutecznych dla twojego projektu.