Czy warto przeprowadzić profesjonalny audyt SEO?

0
94
5/5 - (1 vote)

Każdy współczesny przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest widoczność strony w sieci. Internet to przestrzeń (często pierwszego) kontaktu potencjalnych klientów z marką. W związku z tym należy zadbać o właściwe pozycjonowanie strony internetowej oraz wdrożyć szereg działań marketingowych. Jeśli już prowadzisz stronę, to na początek koniecznie przeprowadź audyt SEO. Wyjaśniamy, dlaczego warto to zrobić oraz ile to kosztuje.

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to określone działania, których celem jest sprawdzenie, czy strona internetowa jest dopasowana pod algorytmy wyszukiwarek (a co za tym idzie, czy jest widoczna w wyszukiwarce Google). Specjaliści, którzy przeprowadzają audyt, sporządzają raporty, analizują zawartość strony i przygotowują zalecenia. Wszystkie te działania mają jeden cel – optymalizacja witryny.

Audyt SEO pozwala na szczegółową weryfikację takich aspektów jak: kod źródłowy strony, sposób jej działania, konkurencja na rynku, jakość contentu zamieszczonego w witrynie i poza nią. Bardzo ważna jest także kwestia dopasowania strony www do algorytmów Google. Audyt przeprowadza się przy wykorzystaniu różnych narzędzi (takich jak Ahrefs, Senuto, Google Search Console i inne).

Audyt SEO – cennik

Audyt strony można przeprowadzić zupełnie za darmo… ale czy warto? Z całą pewnością nie. Trzeba bowiem pamiętać, że darmowy audyt SEO strony internetowej to bardzo okrojona wersja pełnego audytu. Jeśli zatem chcesz pozyskać najważniejsze informacje na temat działania twojej strony, to z pewnością będziesz musiał skorzystać z usługi profesjonalnego audytu. Nie ma więc sensu tracić czasu.

Jeżeli jednak wystarczą ci informacje na temat fraz kluczowych, na które wyświetla się witryna, rozkładu nagłówków czy tagów strony, to możesz się pokusić o darmową wersję. Nie otrzymasz jednak wówczas danych na temat linkowania zewnętrznego, odbiorców czy konkurencji. Tutaj nasuwa się pytanie: ile kosztuje audyt SEO?

Ile kosztuje przeprowadzenie audytu SEO?

Jeśli chodzi o profesjonalny audyt seo cennik jest ustalany indywidualnie po wstępnej konsultacji. Ostateczny koszt zależy bowiem od ilości podstron w witrynie oraz od zakresu audytu SEO. Duży sklep internetowy czy rozbudowana witryna to inny zakres prac niż w przypadku prostej strony www, a więc cena również będzie się różnić.

Dla przykładu: analiza strony internetowej typu one-page może kosztować około 1500 zł, natomiast w przypadku bardziej zaawansowanych witryn należy liczyć się z kosztem do kilku tysięcy złotych.

Profesjonalny audyt SEO – co znajdziesz w raporcie?

Raport sporządzony przez firmę przeprowadzającą audyt dostarczy ci wielu istotnych danych. Otrzymasz kompleksowy dokument, w którym znajdziesz pełen obraz twojej strony pod kątem pozycjonowania SEO. W raporcie znajdziesz takie sekcje jak:

  • Analiza techniczna – podczas audytu SEO weryfikowane są techniczne aspekty działania strony (szybkość ładowania, dostępność strony, struktura URL, użycie plików robots.txt i sitemap). Na tym etapie wychwytywane są też potencjalne problemy z indeksowaniem.
  • Analiza słów kluczowych – optymalizacja strony polega między innymi na trafnym doborze słów kluczowych. W raporcie otrzymasz rekomendacje dotyczące słów kluczowych. W efekcie poprawisz widoczność witryny.
  • Analiza treści – kontroli podlega jakość i unikalność zamieszczonych treści, a także optymalizacja SEO oraz struktura i formatowanie. Dostaniesz praktyczne wskazówki, które pomogą poprawić treść.
  • Analiza linków zwrotnych – specjaliści SEO sprawdzą strategię linkowania wewnętrznego, jakość, ilość i źródła linków. W raporcie znajdziesz podpowiedzi dotyczące profilu linków.
  • Analiza konkurencji – raport SEO obejmuje także analizę konkurencji pod kątem SEO. Dowiesz się z niego, które obszary wymagają poprawy, a w których radzisz sobie świetnie na tle konkurencji.
  • Plan – na koniec otrzymasz opracowany przez specjalistów SEO plan działania. Są to konkretne zalecenia, dzięki którym znacząco poprawisz SEO twojej strony.

Pozycjonowanie strony www to nieustanny proces, ponieważ algorytmy wyszukiwarek i trendy SEO nieustannie się zmieniają. W związku z tym warto co jakiś czas przeprowadzić audyt SEO, aby na bieżąco dostosowywać stronę do zmieniających się wymagań i utrzymywać jej wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.