Standardowe rozwiązania oferowane przez sklepy internetowe mogą okazać się niewystarczające, szczególnie jeżeli komuś zależy na zwiększeniu użyteczności systemu. Na szczęście w takich sytuacjach można skorzystać ze Shopify API, czyli interfejsu programistycznego aplikacji, pozwalającego na łatwą wymianę danych pomiędzy różnymi systemami. Co to oznacza w praktyce i jakie możliwości daje wykorzystanie API? Tego dowiesz się z naszego artykułu!
- Co to jest Shopify API i dlaczego warto z niego korzystać?
- Przykładowe rozszerzenie funkcjonalności sklepu
- Profesjonalne rozwiązania dla ecommerce
Znajdziesz tu najważniejsze informacje na temat Shopify API oraz dowiesz się, co jaki czas jest ono wersjonowane. Informacja ta ma kluczowe znaczenie, aby można było zaplanować aktualizacje i dostosować zewnętrzne aplikacje.
Co to jest Shopify API i dlaczego warto z niego korzystać?
Skrót Shopify API oznacza Application Programming Interface dla popularnego oprogramowania ecommerce, jakim jest Shopify. Jest to interfejs programistyczny aplikacji, który można wykorzystać jako pomost między istniejącym sklepem internetowym (w tym przypadku wykorzystującym technologię dostarczaną przez Shopify), a zewnętrznymi aplikacjami. W ten sposób można ułatwić sobie prowadzenie biznesu oraz zyskać dostęp do wielu nowych funkcji, niezależnie od tego, czy są one związane z zarządzaniem produktami, czy prowadzeniem działań marketingowych.
Odpowiednio zintegrowana aplikacja może bazować na automatycznym przesyłaniu danych, dzięki czemu działania, jakie musi wykonać użytkownik, są ograniczone do minimum.
Przykładowe rozszerzenie funkcjonalności sklepu
Korzyści płynące ze stosowania API są naprawdę duże i zróżnicowane, ponieważ platforma Shopify obsługuje wiele różnych rozwiązań. Przykładem może być Admin API, które są dostępne przez REST oraz GraphQL. Taka integracja pozwala na łatwe zarządzanie nie tylko produktami, ale również zamówieniami, klientami, a nawet stanami magazynowymi w całym sklepie.
Inne często wykorzystywane integracje dotyczą płatności, zbiorczego zarządzania wieloma sklepami oraz komunikację z klientami.
Profesjonalne rozwiązania dla ecommerce
W przypadku e commerce przemyślane wykorzystane Shopify API może przesądzić o sukcesie firmy, dlatego warto postawić na współpracę ze specjalistami, którzy doskonale znają Shopify API i w razie potrzeby mogą zaproponować najlepsze rozwiązania. Dzięki temu zarządzanie produktami oraz wiele innych codziennie wykonywanych czynności stanie się o wiele prostsze. Jeżeli natomiast chodzi o wersjonowanie, ma ono miejsce co trzy miesiące, a każda wersja API wspierana jest przez kolejnych dwanaście miesięcy.