[Excel] Jak szybko usunąć puste wiersze z arkusza ?

Excel
[Excel] Jak szybko usunąć puste wiersze z arkusza ?

Każdy kto pracuje w Excel-u wie że jest to niesamowite narzędzie, które wykona za nas ogrom pracy pod warunkiem że wiemy jak je wykorzystać. Tym razem pokażę jak szybko usunąć puste wiersze, bez konieczności usuwania każdego wiersza z osobna.

usuwanie_pustych_wierszy_1

Następnie zaznaczamy cały obszar i wybieramy z menu [b]Edit -> Go To…[/b].

usuwanie_pustych_wierszy_2

W wyświetlonym oknie klikamy na przycisk [b]Specjal…[/b].

usuwanie_pustych_wierszy_3

W oknie wyświetlonym zaznaczamy [b]Blanks[/b], co oznacza że naznaczenie ma dotyczyć tylko pustych komórek. Po takich ustawieniach zatwierdzamy formularz.

usuwanie_pustych_wierszy_4

Spowoduje to zaznaczenie pustych wierszy:

usuwanie_pustych_wierszy_5

Aby teraz usunąć zaznaczone elementy wybieramy z menu [b]Edit -> Delete…[/b].

usuwanie_pustych_wierszy_6

Pozostaje nam jedynie zatwierdzenie komunikatu z pytaniem odnośnie przesunięcia komórek, który zatwierdzamy bez zmian.

usuwanie_pustych_wierszy_7

Po zatwierdzeniu komunikatu otrzymujemy już dane bez pustych wierszy.

usuwanie_pustych_wierszy_8